بسم الله الرحمن الرحیم
کنفرانس علما بغداد!
عباسی:وقت را غنیمت شمرد و از باب مغلطه گفت:
جناب ملک توجّه دارند که
این مرد عثمان را حاکم و امیر ننامید و به عنوان خلیفه (پیغمبر) یاد نکرد
▫️علوی
▫️بلی عثمان خلیفه نبود
ملک
برای چه و به چه دلیل خلیفه نبود عثمان؟
▫️ بهمان دلیلی که شیعه عقیده دارد خلافت ابوبکر و عمر و عثمان، باطل است.
ملک که گویی تغییر حالت پیدا کرد، اندکی برآشفت و با تعجّب پرسید
برای چه شیعه اینچنین عقیده دارد؟
▫️زیرا عثمان حاکم شد به سبب شورایی که عمر بین شش نفر قرار داده بود، که خود عثمان هم جزو آنها بود و سه نفر، یا دو نفر از ایشان عثمان را برگزیدند، پس مشروعیت خلافت عثمان وابسته به تعیین عمر است و عمر به حکومت رسید به سبب وصیت و سفارش ابوبکر، بنابراین حکومت عمر منوط و مربوط بابی بکر است و ابوبکر به حکومت رسید به واسطه انتخاب چند نفر معدودی معلوم الحال و آن هم به زور شمشیر و اعمال ظلم و شکنجه و پرخاش و سخنان رکیک،
و به همین جهت عمر در حقّش میگفت:
کانت بیعة النّاس لابی بکر فلتة من فلتات الجاهلیة، وقی اللّه المسلمین شرّها فمن عاد الیها فاقتلوه
بیعت مردم با ابوبکر یک قضیه بی مبنا و بی ریشه جاهلیت بود، امّید است خداوند مسلمانان را از شرّ این قضیه حفظ کند و هر که اینگونه رفتار کند از این ببعد، او را حتما بکشید!
و ابوبکر میگفت:
أَقِیلوُنِی أَقِیلوُنِی فَلَسْتُ بِخَیْرِکُمْ وَ عَلِیٌّ فِیکُم
رها کنید مرا رها کنید مرا! من بهتر و داناتر از شما نیستم و علی علیه السّلام که از هر جهت
شایستگی مقام ریاست و زعامت و رهبری و خلافت را دارد ، در بین شما (مردم مسلمان) است!
بدین جهت شیعه معتقد است که خلافت این سه نفر، از ریشه و اساس باطلست……
قسمت ششم
ادامه دارد…..
کتاب موتمر علما بغداد
___________________________
#راهی_به_سوی_حقیقت
___________________________
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
کنفرانس علمای بغداد 6