بسم الله الرحمن الرحیم
کنفرانس علما بغداد!
* ملک: رشته سخن را بدست گرفت
و گفت: نه، امکان ندارد خداوند مجبور نماید انسانی را به گناه و بعد از آن عذابش کند، اگر چنین باشد ظلم به تمام معنی است و خدا منزّه و مبرّاست از ظلم و فساد
«انَّ اللَّهَ لَیسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ»
(خدا به بندگانش ظلم نمی کند، 182، آل عمران، 51، انفال، 10 حجّ)
و من گمان ندارم که اهل سنّت و جماعت معتقد باشند به آنچه که این آقای عباسی میگوید.
و بعد خطاب کرد به وزیر و گفت: آیا اهل سنّت و جماعت عقیده دارند به آنچه که آقای عباسی میگوید.
وزیر:
بلی، مشهور بین اهل سنّت همین است، که خداوند بندگان را مجبور به گناه میکند و در قیامت عذاب خواهد کرد؟
* ملک:
چگونه معتقدند و میگویند مطلبی را که مخالف با عقل یک انسان عادی کم عقل است؟
وزیر:
تاویلات و استدلالات دارند به آنچه میگویند
* ملک:
هر نوع تاویل و استدلال داشته باشند اهل سنّت در عقاید باطل خود، باز هم با عقل و منطق و شعور ساده تطبیق نمی کند، مگر آنچه را که علوی بیان نمود مطابق میدانم، به اینکه خداوند کسی را مجبور به کفر و
علوی:
▫️ مطلب مهمّ تر دیگر آنست که اهل سنّت و جماعت میگویند: رسول خدا صلی اللّه علیه و آله در نبوّت خود شک و تردید داشت؟
عباسی:
▪️ این دروغ و تهمت محض است به ما!
علوی:
▫️ مگر شما اهل سنّت در کتابهای خود نقل نکرده اید که رسول خدا (ص) میگفت: گاهی که جبرئیل بر من نازل نمی شد، گمان میبردم که بر عمر بن الخطاب نازل گردیده، با اینکه به طور یقین و مسلّم میدانیم در قرآن آیاتی است دلالت میکند بر اینکه خداوند پیمان گرفته از حضرت محمّد (ص) بر رسالتش؟
* ملک در حالی که با تعجّب نظر به وزیر مینمود گفت:
آیا صحیح است آنچه را علوی بیان نمود، که حتما روایت شک رسول خدا در نبوّتش، در کتابهای اهل سنّت هست
وزیر:
بلی، موجود است در بعضی از کتابها.
* ملک:
اینکه کفر محض است
قسمت دوازدهم
ادامه دارد….
کتاب موتمر علما البغداد
___________________________
#راهی_به_سوی_حقیقت
___________________________
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
کنفرانس علمای بغداد,12