بسم الله الرحمن الرحیم
کنفرانس علما بغداد!
علوی
(جناب ملک) مگر خدای تعالی نفرموده است:
وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ امْراً انْ یکونَ لَهُمُ الْخِیرَةُ مِنْ امْرِهِمْ وَ مَنْ یعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا مُبِیناً
“هیچ مرد و زن مؤمن را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست - که رای خلافی اظهار نمایند - و هر کس نافرمانی خدا و رسول کند به گمراهی سختی گرفتار شده است36، احزاب”
و نفرموده است!:
یا ایهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکمْ لِما یحْییکمْ (24 - انفال).
“ای اهل ایمان اجابت کنید خدا و رسولش را هرگاه شما را دعوت کردند به چیزی که شما را به حیات ابدی میرساند”
عباسی:
من هرگز نگفتم که مردم داناتر از: خدا و رسولش هستند؟
علوی:
پس آنچه قبلا بیان نمودید بیهوده بود؟
زیرا وقتی که خدا و رسولش معین نمایند شخصی را برای خلافت و امامت و رهبری امّت، حتما لازم است که پیروی از دستور او بشود؟ خواه مردم از آن شخص راضی باشند یا نباشند (چون رضایت مردم شرط نیست در تعیین شده خدا و رسول؟ ).
عباسی:
چه باید کرد!اهلیت علی بن ابی طالب برای خلافت اندک بود.
علوی:
1…. اوّلا مفهوم و معنی و نتیجه سخن شما این میشود که خداوند نمی شناخت علی را آنچنان که باید شناخت و بالنتیجه، کمبودی اهلیت او را نمی دانست و با این حال آن حضرت را تعیین فرمود برای خلافت؟ این کفر محض است
2….و ثانیا اهلیت واقعی برای خلافت و امامت فقط به طور کامل و وافر در وجود مقدس علی بن ابی طالب علیه السّلام موجود و دیده میشود که در غیر آن حضرت دیده نمی شد و وجود نداشت
عباسی:
از جمله موارد اهلیت آن حضرت چیست؟
ادامه دارد….
قسمت بیست و دوم
___________________________
#راهی_به_سوی_حقیقت
___________________________
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
کنفرانس علمای بغداد، 22