بسم الله الرحمن الرحیم
کنفرانس علما بغداد!
علوی:
چه میگویی آقای وزیر؟
چرا بیان میکنی چیزی را که پایه اساسی و محکمی ندارد؟
حدیث: عشره مبشّره بالجنه، دروغ محض و نسبت نادرستی است به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم
عباسی:
چگونه میگویی دروغ است؟
با اینکه راویان موثّق و مورد اطمینان حدیث: عشره مبشّره، را میگویند
علوی:
دلیلهای بسیاری هست بر دروغ بودن این حدیث و برای روشن شدن مطلب،
سه دلیل یادآوری مینمایم:
1_…اوّل - چگونه رسول خدا «ص» بشارت بهشت داده به کسی که به وجود مقدّس آن حضرت اذیت و آزار رسانیده چنانکه مفسّرین و مورّخین نقل کرده اند که طلحه (در بسیاری از مواقع) میگفت: هرگاه محمّد بمیرد با زنان او ازدواج خواهیم کرد و من عایشه را خواهم گرفت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از این سخن طلحه ناراحت شدند، که این آیه در همین رابطه نازل گردید:
وَ ما کانَ لَکمْ انْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا انْ تَنْکحُوا ازْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ ابَداً إِنَّ ذلِکمْ کانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیماً
“و نباید هرگز رسول خدا را - در حیات - بیازارید و نباید با زنانش ازدواج کنید بعد از وفاتش، که این کار در پیش خدا - گناهی -بسیار بزرگ است”
آیا ممکن است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بگوید اهل بهشت است و حال آنکه خدا درباره اش فرموده:
برای او عذابی است دردناک؟
2_…دوّم اینکه طلحه و زبیر با علی علیه السّلام جنگیدند و حال آنکه رسول خدا صلی اللّه علیه و آله درباره آن حضرت فرموده
” یا علی حربک حربی و سلمک سلمی”
“یا علی جنگ با تو جنگ با منست و تسلیم و صلح با تو تسلیم و صلح با منست”
و فرموده: مَنْ أَطَاعَ عَلِیّاً فَقَدْ أَطَاعَنِی و من عصی علیا فقد عصانی
“هر که فرمان علی را برد فرمان مرا برده و هر که نافرمانیش کند، نافرمانی مرا نموده
و فرموده:
علی مع القرآن و القرآن مع علی لن یفترقا حتّی یردا علی الحوض،
“علی با قرآنست و قرآن با او، و هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر به من برسند”
و فرموده:
علی مع الحقّ و الحقّ مع علی یدور الحقّ معه حیثما دار
“علی با حقّ است و حقّ با علیست، حقّ با او همراه است هر کجا باشد”
بنابراین کسی که با پیغمبر صلی اللّه علیه و آله سر جنگ داشته و میجنگیده و نافرمانی آن حضرت مینموده، آیا در بهشت خواهد بود؟
آیا کسی که با حقّ و قرآن میجنگیده مؤمنست ؟
(به عقیده شما و بهشتی خواهد بود)
3_…سوّم: اینکه طلحه و زبیر سعی و کوشش بسیار داشتند در قتل عثمان، که آخر الامر منجرّ به قتل او شد آیا ممکن است که عثمان و طلحه و زبیر، هر سه نفر در بهشت باشند؟
در حالی که سبب قتل یکدیگر شده اند و رسول خدا صلی اللّه علیه و آله در حدیثی فرموده: القاتل و المقتول کلاهما فی النّار،
” کشنده و کشته شده هر دو در آتشند”
…* ملک با یک دنیا تعجّب پرسید:
آقایان علما آنچه را آقای علوی بیان کرد، صحیح است؟
ادامه دارد….
قسمت نوزدهم
___________________________
#راهی_به_سوی_حقیقت
___________________________
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
کنفرانس علمای بغداد، 19