امام صادق(علیه السلام) فرمود:
وقتی بنده ای دعا می کند
خدای متعال درمقام برآوردن حاجت اوست
تا وقتی که عجله نکند
همیشه مومن در خیر و خوبی و رحمت الهی است تا وقتی که عجله نکند و ناامید نشود و دعا را ترک نکند
پرسیدند: عجله به چه معنا و چگونه؟
حضرت فرمود:
(می گوید فلان وقت دعا کردم اجابت نشد،خدا حاجتم را نداد)
گاهی تاخیر اجابت دعا بخاطراین است که خدا بنده اش را دوست دارد و میخواهد بانیایش های بیشتر بنده به او اجر و ثواب بیشتری عنایت کند
و گاهی تاخیر در اجابت دعا برای این است که خداوند از صدای بنده اش خشنود میشود و به ملائکه امر می کند که حاجت این بنده را تاخیر بیندازید
چون دوست دارم صدایش را بشنوم اگر غیر ازاین بود خداوند همه ی حاجاتمان را مرحمت میکرد
بدن سالم
رزق وسیع و…..
واینگونه خدایمان را فراموش میکردیم و او هم مارا به حال خودمان واگذار میکرد و توفیق صحبت(نیایش) با خدا را نداشتیم
از امام محمدباقر(علیه السلام) روایت است: هرکس موقع بیرون آمدن از خانه این دعا رابخواند حق تعالی کارهای دنیا و آخرت اورا برآورد. بسم الله حسبی الله توکلت علی الله اللهم انی اسئلک خیر اموری کلها و اعوذ بک من خزی الدنیا و عذاب الآخره
در منابع اسلامی درباره ی برخی از آثار روانی حجاب و بی حجابی مطالب زیادی وجود دارد.
برای مثال در آیه ی 60 سوره ی نور، درباره ی فلسفه ی حجاب خداوند می فرماید: «وَ اَن یستَعفِفنَ خَیرٌ لَهُنَّ»
و اگر (زنان) خود را بپوشانند برای آنها (خیر) بهتر است. کلمه ی «خیر» که به معنای سود و نفع است، که هم نفع مادی و هم نفع معنوی را در برمی گیرد
امام علی(علیه السلام) فرمودند
«صِیانَهُ المَراَه اَنعَمُ لِحالِها و {اَدوَمُ} لِجَمالِها؛
پوشش و حجاب برای حال زن بهتر است و سبب دوام زیبایی او می شود.
منظور از حال زن در این حدیث، می تواند وضعیت روانی باشد که رعآیت حجاب سبب تعادل بیشتر آن می شود.
پیامبر خدا نیز می فرماید: «خَیرٌ نِسائِکُم اَلعَفیفَهُ؛ بهترین زنان شما زنان پاک دامن و عفیف اند.»
این روایت نیز همان چیزی را می گوید که در آیه ی 60 سوره ی نور گذشت؛
یعنی منظور از کلمه ی خیر،
به طور مطلق مفهومی است
که شامل خیر جسمی، روانی، مادی و معنوی می شود.
مگر حاجتم داده نمی شود؟