موضع الرسالة در زیاره جامعه کبیره
اهل بیت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) ، قرارگاه رسالتند
ما معتقدیم که شما اهل بیت رسول، «قرارگاه رسالت» هستید. این جمله نیز تقریبا با جملهی مهبط الوحی، هم مضمون است؛
یعنی، همان رسالتی را که پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) از جانب خدا گرفته است، به عنوان ودیعت و امانت، به شما سپرده است.
یک اختلاف اصلی و اساسی ما شیعه امامیّه با اهل تسنّن در همین مورد است.
آن ها می گویند : پیامبر رسالت و شریعت را از خدا گرفته و آورده و واگذار به مردم کرده و رفته است. حال، این خود مردم اند که باید خلیفه و جانشین رسول را انتخاب کنند تا او رسالت را استمرار بخشد و شریعت را برای مردم بیان و اجرا کند. آیا این حرف عقلاً قابل قبول است؟! شما که میخواهید سفری بروید و گوهر گرانبهایی دارید که باید در غیاب شما محفوظ بماند، آیا هیچ ممکن است آن را در گذرگاه مردم بیفکنید تا هر رهگذری خواست آن را بردارد؟! دین و شریعت که ناموس خدا و مایهی حیات جاودانی بندگان خداست و به عنوان امانت به دست پیامبر سپرده شده و باید تا آخرین روز عمر بشر زمینهی بقاء و دوام آن را فراهم سازد، حال آیا این خیانت به امانت خدا نیست که پیامبر، آن را میان مردم بیندازد و برود؟! همانطور که شما به ناموس خود غیرت می ورزید و آن را به دست هر کسی نمیسپارید، خدا هم به ناموس خود که دین است غیرت میورزد و آن را به دست هر کسی نمی سپرد.
رسول الله(صلی الله علیه وآله) امین وحی خدا و نگهبان ناموس خداست که سعادت ابدی و حیات جاودانی بشر در گرو نگهبانی از آن است.
لذا شریعت و رسالت را به دستور الهی به اهل بیت خود سپرد تا در حفظ و ابلاغ آن به جهانبان خللی وارد نشود.
آیت الله #ضیاء_آبادی
معنای وموضع الرسالة در زیاره جامعه کبیره