شرف الدین نجفى رحمه الله در کتاب «تأویل الآیات» از عبداللَّه بن عجلان نقل مى کند که گفت: ازامام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود:
بیت علیّ وفاطمة علیهما السلام من حجرة رسول اللَّه صلى الله علیه وآله وسلم، وسقف بیتهم عرش ربّ العالمین، وفی قعر بیتهم فرجة مکشوطة إلى العرش معراج الوحی، والملائکة تنزل علیهم بالوحی صباحاً ومساء وفی کلّ ساعة وطرفة عین، والملائکة لاینقطع فوجهم فوج ینزل وفوج یصعد.
مسکن على و فاطمه علیهما السلام خانه رسول خدا است و سقف خانه ایشان عرش پروردگار جهانیان است. و در ته آن خانه روزنه وشکافى است که تا عرش الهى پیداست، فرشتگان هر صبح و شام و هر ساعت بلکه هر لحظه با وحى الهى بر آنها نازل مى شوند و دائماً در رفت و آمدند، گروهى فرود مى آیند و عدّه اى بالا مى روند.
خداوند تبارک و تعالى براى ابراهیم پرده را از آسمانها کنار زد و قدرت بینائى او را افزود تا عرش را ببیند، و همانا خداوند به قدرت بینائى محمّد، على، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام افزوده است و آنها همواره عرش را مى بینند، و براى خانه هاى ایشان سقفى جز عرش نیست، پس خانه هاى آنها به عرش پروردگار پوشیده شده است، و آنجا محلّ عروج ملائکه وروح است و آن بطور پیوسته و گروه گروه صورت مى پذیرد، و خانه اى نیست از خانه هاى ائمّه طاهرین مگر اینکه در آنجا معراج فرشتگان است و دلیل آن این آیه شریفه است:
«تنزّل الملائکة والروح فیها بإذن ربّهم بکلّ أمر سلام»،
«یعنى فرشتگان و روح به اذن پروردگار به هر امر و دستورى بر آنها نازل گردند».
راوى که عبداللَّه بن عجلان است مى گوید: به امام علیه السلام عرض کردم: در آیه «من کلّ أمر» است، یعنى از هر امر و دستورى است.
امام علیه السلام فرمود: «بکلّ أمر» است.
عرض کردم: آیا این تنزیل است؟ یعنى اینگونه نازل شده است؟
فرمود: بلى.
?تأویل الآیات: 818/2 ح4
?بحار الأنوار: 97/25 ح 71
?تفسیر برهان: 487/4 ح 25
?مدینة المعاجز: 449/2 ح 674
مسکن فاطمه و علی علیهماالسلام.