#ده_شاهد
✔️شاهد ششم
ششمین شاهد حسان است. حسان بن ثابت؛ شاعر نامدار عرب که پس از سخنرانی شیوای نبوی، از حضرت خواست که این حماسه پرشور را در قالب شعر بسراید.
تحلیل و بررسی شعر حسان بحثی ست که در این مقال نمی گنجد. اما در همین حد بگوییم که واژه هایی را که حسان در این شعر به کار برد، نشان از درک حقیقت واژه «مولی» از جانب او بود و از آنجا که او سرآمد شاعران و ادیبان بنام بود، دیگر برای مخاطبین و مستمعین با انصاف،جای شک و تریدی را باقی نگذاشت.
✔️شاهد هفتم
هفتمین شاهد را در قالب یک سوال مطرح می کنیم:
آیا پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) ، در آن هنگامه گردهمایی زائران خدا، در وسط بیابان وشدت گرمای هوا، بیش از یکصدهزار نفر را جمع کرده بود( به گونه ای که پیش افتادگان را خواست تا بازگردند و عقب ماندگان از راه را خواست تا پیش رسند) که به آنها بگوید که :"هر کس را که من دوست اویم، علی نیز دوست و یاور اوست” ؟؟؟
✔️شاهد هشتم
پر پایه نقل مورخان و محدثان و مفسران شیعه و عامه، نخستین کسی که بعد از خطبه غدیر با علی بن ابی طالب(علیهما السلام) بیعت کرد، جناب عمر بود; وی پس ازپایان یافتن سخنان شیوای نبوی، بی درنگ به پا خواست ودست علی را در دست گرفت و گفت:« بخٍ بخٍ بک یا بن ابی طالب; أصبحت مولای و مولی کل مومن و مومنه»
پس از او دیگر مسلمین و اصحاب به ترتیب نزد حضرت آمدند و با او دست بیعت دادند و این مراسم بیعت به اندازه ای شدت گرفت که به دستور پیامبر، چادری برای بیعت با علی بنا شد که مردان یک به یک نزد او رفته و دست او را به نشانه بیعت می فشردند و زنان نیز بیعت را با قرار دادن دستشان در کاسه آبی که علی(علیه السلام) دست خود را در آن گذاشته بود، انجام دادند.
و این ماجرا یکی از مهمترین دلایل اثبات اعلام امامت علی در غدیر خم است.
به راستی اگر مولی به معنای (دوست و یاور) بوده، بیعت و تبریک تمامی مسلمین و مسلمات به آن کیفیت، چه ضرورتی داشته!!؟
✔️شاهد نهم
« فلیبلّغ الشاهد الغایب »
در پایان خطبه،حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، با این جمله از حاضران خواست تا این خطبه را به گوش غایبان برسانند. آیا اعلام اینکه علی دوست و یاور من و مسلمین است، به اعلام حاضران به غایبان نیازمند است!!؟
✔️شاهد دهم
« هنّئونی، هنّئونی »
این سخنی ست که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) پس از پایان مراسم و خطبه غدیر آن را بیان کرد و فرمود که :«به من تبریک و تهنیت بگویید»
آیا این دستور به تبریک ، فقط برای اعلام دوستی و یاور بودن علی با پیامبر و مسلمین است!!؟
مبارک باد گفتن جناب عمر و ابوبکر چه!!؟ فقط برای همین بود؟؟
?سخن آخر
اگر خود را به انصاف آراستیم و از انحراف پیراستیم، بی شک چاره ای جز سرسپاری به امامت و ولایت علوی نداریم. چون مفهوم روشن سخن نبوی، مانند آفتاب نیمروز، در میان آسمان است و برای هر بی تعصب وبا انصافی، برهان و حجتی است کامل که هیچ راه گریزی ندارد، جز آنکه واژه «مولا» را به معنای «امام، رهبر، آقا و اختیاردار» بداند.
ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل تسنن در مورد غدیر (2)