*وقتی رهبر انقلاب، با انتخاب شعار سال، به حمایت از کالای ایرانی دستور می دهند، اینجا می شود یکی از مصادیق اطاعت از امر ولی؛ مثل اطاعت از ولی امر و فرمانده در میدان جنگ نظامی، با این تفاوت که اینجا اول باید در ذهن خودت در یک جنگ درونی پیروز میدان شوی. باید با این فکر که کالای ایرانی به درد نمی خورد، کالای ایرانی ضعیف است، کالای ایرانی کم کیفیت است. مبارزه کنی، باید با این وسوسه که فلان برند چه ویژگی هایی دارد اسمش فلان است برندش چشم نواز است و … مبارزه کنی.
*حالا موضوع داغ ما استفاده از پیام رسان های داخلی هست و کنار گذاشتن و دل کندن از پیام رسان های خارجی. مثل همین تلگرام که همه به استفاده از آن عادت کرده اند و دلشان نمی آید از این موشک کاغذی سفید رنگ، دست بکشند و مهاجرت کنند به یک پیام رسان وطنی.
* بهانه همه هم این است که فلان پیام رسان داخلی سرعتش کم است و یا فلان امکان را ندارد. اما نکته این است که الان دل کندن از تلگرام و امثال آن و استفاده از پیام رسان ایرانی، دقیقا مصداق یک مبارزه است. مصداق نشان دادن حمیت و غیرت ایرانی، مصداق عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی در اطاعت از امر فرمانده و ولی امر. و خب همه می دانیم که وقتی قدم به این میدان مبارزه می گذاریم، باید کمی هم کاستی ها و سختی های ابتدای راه را بپذیریم و این را هم فراموش نکنیم که پیام رسان های امثال تلگرام هم در ابتدای راه، کم خطا و کاستی نداشتند و امثال تلگرام را مشتریها و حمایت ها و پشتیبانی هایشان به اینجا رساند.
*ما هم اگر دوست داریم روی پای خودمان بایستیم و به استفاده از تولیدات خودمان افتخار کنیم و به رشد کیفی محصولات ایرانی کمک کنیم باید دست از این رقابت مصرف زدگی و برند بازی برداریم و کمی هم به آینده فرزندانمان و ایران بزرگ و تاریخ ساز فکر کنیم.
*راهی که همه کشورهای تولید کننده برندهای بزرگ دنیا رفته اند و وقتی به سیر تاریخی پیشرفت این کشورها و حتی کشورهایی که زمانی با ما در یک سطح و یا کم تر بودند نگاه میکنیم، می بینیم که عامل اصلی پیشرفت این کشورها تاکید بر تولید ملی و استفاده از محصولات داخلی، در کنار قناعت و اعتدال در مصرف و اتخاذ سیاست هایی بوده است که بسیاری از آنها همانند آنچه در اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، پشتیبان تولید ملی و تقویت کننده آن بوده است.
*کشورهایی مثل چین، هند در دوران گاندی، فرانسه و ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم، که با خودباوری و اتکا به تولید داخلی و حمایت از آن زمینه رشد اقتصادی و بهبود شرایط کسب و کار در جغرافیای مکانی خود را فراهم کردند.
*جالب است بدانید به عنوان نمونه، کره جنوبی که هم اکنون جزء کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود پنجاه سال پیش از موزامبیک و بولیوی هم فقیرتر بوده. و جالب تر این که وقتی ما در ایران کارخانه پیکان را راه انداختیم، کره هنوز، سه چرخه تولید میکرد.
کوتاه سخن این که حمایت از کالای ایرانی، شعار قشنگی است که برای جامه عمل پوشاندن به آن یک حمیت و غیرت و تعصب ایرانی آگاهانه نیاز دارد.
بیاییم در عمل و نه شعار از کالای ایرانی و آینده ایران و فرزندانمان حمایت کنیم.
از کالای ایرانی و آینده ایران و فرزندانمان حمایت کنیم.